Sunday 21 July 2013

Soalan Lazim


1. Apakah MaxPower Revolution atau MP-R?

MaxPower Revolution (MP-R) adalah alat penstabil voltan serba canggih dengan fungsi utamanya meningkatkan prestasi kenderaan anda secara keseluruhan dan memberi penjimatan minyak terhadap kenderaan yang menggunakannya. Ianya adalah inovasi unik dengan mengunakan teknologi terkini jepun. Ianya bersesuaian dengan semua jenis kereta (baru atau lama) dan kenderaan yang menggunakan bateri 12volt.



2. Cara menggunakan MaxPower Revolution?

Hanya 3 langkah mudah semudah abc iaitu :-
a. Matikan enjin kenderaan anda
b. Pasangkan MP-R ke soket pencucuk rokok kenderaan anda
c. Hidupkan enjin kenderaan dan mula pemanduan untuk merasai kehebatannya


3. Setelah MP-R dipasangkan, apa yang akan berlaku?

Lampu LED pada MP-R akan menyala. Ia menandakan MP-R anda berfungsi dengan baik. Jika lampu LED tidak menyala, sila periksa soket pencucuh rokok kereta anda samada ia berfungsi atau tidak. Jika ianya dalam keadaan baik dan lampu LED MP-R masih tidak menyala, sila hubungi wakil pengedar kami.


4. Masa yang diambil untuk MP-R berfungsi?

Setelah MP-R dipasangkan dan ianya menyala, ianya akan terus berfungsi. Pada permulaan pemanduan, anda akan merasai beberapa perbezaan seperti kelancaran pegerakan, pick-up permulaan yang berbeza, penukaran gear lebih lembut dan penghawa dingin kereta semakin sejuk berbanding dengan sebelumnya. Ini adalah tanda yang menunjukkan MP-R itu berfungsi dengan baik. Beberapa kebaikan lain anda akan dapat rasai selepas itu.


5. Adakah MP-R selamat digunakan pada kereta saya?

Fungsi MP-R adalah seperti memasang thumb drive ke USB. Yang membezakannya ialah, MP-R mendapatkan kuasanya daripada bateri kereta manakala thumb drive mendapatkannya daripada CPU (Arus Terus). Tidak seperti peralatan elektrik rumah yang lain yang menggunakan arus ulang-alik yang berkemungkinan membebaskan gelombang gangguan. Tambahan, MP-R juga telah diuji oleh SIRIM QAS INTERNATIONAL.

6. Mengapa bateri kereta perlu distabilkan menggunakan MP-R dan bagaimanakah ianya berfungsi?

Apabila kali pertama kita membeli kereta, bateri selalunya berada dalam keadaan yang baik begitu juga dengan komponen elektrik yang lain. Walaubagaimanapun, oleh kerana penyelenggaraan yang tinggi, haus dan lusuh serta faktor penuaan membuatkan kereta kita secara pelahan akan kehilangan kuasa. Kuasa pecutan, tork, transmisi gear, penghawa dingin, lampu depan, sistem audio dan sebagainya, kesemuanya berada pada tahap yang kurang baik berbanding dengan waktu pertama kali pembelian kereta tersebut.

Kebiasaannya, apabila kesemua komponen elektrik dihidupkan pada masa yang sama terutamanya sistem penghawa dingin, anda akan memberikan tekanan terhadap kenderaan, ianya menambah lagi tekanan kepada bateri dalam membekal kuasa yang menyebabkan bateri menjadi lemah dan mengalir dengan cepat. Akibat daripada perkara ini, bateri akan terus lemah dari membekalkan kuasa pengagihan yang sebenar dan sama rata kepada setiap komponen kereta dan perkara seperti ini akhirnya akan menjejaskan kereta dan membuatkan bahan api dibakar dengan lebih. Kesemuanya berhubung kait dengan aliran elektrik kereta.

MP-R adalah alat yang direka berdasarkan inovasi terkini dari jepun yang akan mampu menangani permasaalahan elektrik seperti ini . Untuk maklumat, soket pencucuh rokok berhubung secara lansung ke bateri dan dengan memasang MP-R pada pencucuh rokok tersebut, MP-R berfungsi memberitahu bateri supaya menstabilkan kuasanya tidak kira jika anda sedang menghidupkan penghawa dingin, menghidupkan sistem audio, menghidupkan lampu depan dan sebagainya, serentak. MP-R adalah seperti minuman isotonik yang akan memberikan tenaga baru yang akan menyegarkan badan anda selepas terlibat dalam aktiviti harian yang lasak.

Jadi, apabila kesemua komponen elektrik mendapat kuasa yang sama rata daripada bateri 12V dengan memasang MP-R, anda akan dapat merasai perbezaan yang kereta anda mendapat momentum kembali seperti kereta yang baru, perjalanan lancar, penghawa dingin semakin sejuk, lampu depan semakin terang, sistem audio yang baik dan juga lain-lain. Akhirnya menyumbang kepada penjimatan bahan api yang lebih efisyen dan cekap.


7. Adakah MP-R akan melemahkan kuasa bateri?

Sememangnya TIDAK. selain penstabil voltan, MP-R juga berfungsi seperti bateri mini kereta. Ia akan menyimpan sisa tenaga daripada bateri bila keadaan mengecas dan mengurangkan beban semasa bateri seterusnya memanjangkan jangka hayat bateri.


8. Bolehkah saya cabut MP-R dan memasangkannya pada kereta lain? Adakah ia akan menjejaskan MP-R?

BOLEH jika anda ingin berbuat demikian tetapi kami mencadangkan 1 MP-R untuk 1 kereta SAHAJA. Mencabut MP-R terutamanya, perlu dilakukan dengan berhati-hati. Kekerapan mencabut dan memasang MP-R pada kereta lain mungkin akan menyebabkan soket pencucuh rokok mudah longgar/terlerai lalu menjejaskan sambungan daripada bateri ke MP-R. Ianya juga boleh memendekkan jangka hayatnya MP-R tersebut


9. Apakah yang membezakan MP-R dengan produk penjimatan minyak yang lain.

Fungsi serta cara MP-R beroperasi sangat berbeza dengan produk yang lain. Kebanyakkan alat penjimatan minyak yang lain berasaskan cecair atau menggunakan wayar yang panjang. MP-R menawarkan teknologi terkini, canggih bertaraf dunia dan sesuai dengan semua jenis kenderaan yang menggunakan bateri 12V. MP-R juga membantu memanjangkan tempoh penggunaan alternator, plug dan juga bateri.


10. Berapa peratus penjimatan minyak yang diperolehi jika menggunakan MP-R?

Untuk maklumat, peratusan penjimatan minyak daripada sesebuah kereta ke kereta yang lain adalah berbeza dan sangat bergantung kepada faktor seperti :-
a.            Keadaan jalan raya
b.            Enjin dan model kereta
c.             Penyelenggaraan Kereta (Termasuk tayar)
d.            Sikap pemanduan

Untuk mendapatkan penjimatan minyak yang dikehendaki, kereta anda hendaklah berada di dalam keadaan pemanduan yang tenang dan lancar. Anda akan merasai lebih penjimatan minyak terutamanya dalam jarak pemanduan jauh seperti lebuhraya atau laluan anda tiada kesesakan jalanraya. Anda akan mendapati kereta anda dapat bergerak lebih kilometer daripada sebelum penggunaan MP-R dan pengunaan minyak kereta anda akan kurang apabila anda berjalan jauh dengan mengunakan MP-R. Berdasarkan pengujian kami, penjimatan minyak semasa perjalanan jauh adalah diantara 25% hingga 50%.

Sebaliknya, jika kereta memasuki jalan yang sibuk dan terperangkap didalam keadaan yang sesak, pengunaan minyak bagi semua kereta tanpa mengira model menjadi lebih tinggi, Walaupun anda menggunakan mana-mana alat penjimatan minyak termasuklah MP-R, peratusan yang minima terhadap penjimatan minyak akan dirasai kerana kereta anda membakar bahan api yang lebih terutamanya untuk menyokong sistem penghawa dingin kereta dan komponen-komponen elektronik kereta yang lain dalam keadaan yang sibuk. Semakin lama kereta anda terperangkap dalam kesesakan jalanraya, lebih banyak minyak akan digunakan. Perkara ini juga telah disahkan oleh mekanik dalam media.


11. Peratusan penjimatan yang dapat adakah sama setiap kali/hari dengan MP-R?

Pemandu mesti memahami walaupun MP-R direka untuk menjimatkan penggunaan minyak kenderaan anda, peratusan penjimatan minyak adalah tertakluk kepada syarat-syarat yang disebutkan diatas. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa pemandu tidak akan mendapat peratusan yang sama atau tetap dalam penjimatan minyak kerana setiap hari kita memandu pada keadaan jalan yang berbeza, permukaan jalan yang berbeza, aliran trafik yang berbeza, perbezan muatan, keadaan cuaca, kekerapan memandu dan beberapa faktor yang berkaitan.


12. Bagaimana untuk mengetahui/menguji keberkesanan penjimatan minyak daripada MP-R?

Cara yang terbaik untuk mengesan keberkesanan keseluruhan MP-R termasuk penjimatan minyak adalah dengan menjalankan kajian perbandingan sendiri dengan ada dan tiada MP-R. Pilih mana-mana kereta berenjin 600cc hingga 2000cc. Seperti Suzuki, Toyota, Honda, Mazda dan lain-lain.
Pada permulaan, pandu kereta anda tanpa MP-R dan isikan minyak tangki dalam RM 30.00 dan lihat berapa jauh (dalam kilometer) kereta anda boleh pergi. Pilih jalan lurus atau mana-mana lebuhraya. Jangan dilupa untuk mencatatkan nilai mileage untuk rekod. Apabila anda sampai di penghujung jalan, isikan minyak dengan nilai yang sama dan pasangkan MP-R. Pandu kereta anda pada jalan atau lebuhraya yang sama. Lihat berapa banyak lebih kilometer kereta anda boleh pergi dengan MP-R dipasangkan. Anda boleh menjalankan ujian dalam masa sehari untuk mendapatkan keputusan dan melihat perbezaannya. Ini akan menjadi tertimoni anda.


13. Berapa lama MP-R boleh berfungsi pada kenderaan?

Jika ianya dijaga dengan baik, MP-R boleh berfungsi dari 5 hingga 10 tahun.


 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Design Blog, Make Online Money